lunes, 22 de marzo de 2010

Cinema, cercadors i navegadors


Amb l'ajdua dels comentaris que m'heu fet a través de la cadena de mails, se m'ha ocorregut aquesta activitat per poder treballar el cinema i l'internet. A veure que us sembla i si pot servir-vos d'ajuda en alguna cosa!!!!!!!



Es tracta de fer una activitat que combini el cinema i l'ús de l'internet. Es pot fer agafant diferents temàtiques: directors d'un país en concret, agafar un tipus de pel·lícules que tractin sobre el mateix eix, cinema d'uns anys concrets,... En el meu cas he començat pel cinema de l'Estat Espanyol.

Una manera de navegar per Internet i alhora conèixer més sobre el setè art.

Primer de tot s’ha de triar la temàtica que volem treballar. En aquest cas: Directors de cinema de l’Estat Espanyol.

En el meu cas he triat:

- Pedro Almodovar

- Julio Médem

- Alejandro Amenabar

- Alex de la Iglésia

- León de Aranda

Es divideix el grup per parelles (si és un grup molt gran) però també pot fer-se individualment, tot i que degut a la llargada de l’exercici i la seva complexitat alhora de buscar i fer servir recursos de la web, he vist que és més factible per parelles.

Es dóna el nom d’un director a cada parella, i tot seguit han de:

- Buscar dades bàsiques sobre aquest ( aquí entren els cercadors, la viquipèdia, i altres pàgines que puguin trobar)

- Buscar la filmografia i a partir d’aquesta escollir una pel·lícula.

- Un cop s’escolleig la pel·lícula:

- Buscar-ne la fitxa tècnica. www.hoycinema.com, www.cinema.com.

- Buscar-ne el tràiler. www.youtube.com, www.peliculasyonkis.com

- Buscar una o dues noticies que es relacionin amb la pel·lícula. www.cinemania.es, www.elperiodico.com, www.elpais.com/cine, www.lavanguardia.es

Aquest informació que s’obté s’ha de guardar i tot seguit, utilitzant el correu electrònic s’ha d’enviar a un altre parella: la fitxa tècnica, l’enllaç per poder visualitzar el tràiler i una de les notícies.

Així mitjançant la informació que envia el grup, les altres parelles sabran quina pel·lícula ha escollit cada un d’ells.

I finalment es posa en comú. A partir d’aquí es pot realitzar un cienforum on-line, o penjar les pel·lícules seleccionades i la seva informació al blog del centre Òmnia, o el que se’ns ocurreixi.

1 comentario:

  1. Es molt bona ideia, jo a l'hora de treballar internet, faig servir moltes vegades tipus trivial, es a dir... agafo preguntes les posu en un paper... i tenen de buscar les respostes i escriure en el paper.

    Els ultims minuts m'ho envien per correu les respostes, i a l'altre sessio els dono els resultats.

    M'estic plantejant de fer una mini-competició en el grup, com una lligueta de punts. Però m'estic pensant perque hi ha en el grup gent que domina i altres no tant... i tinc por de que es desanimin...

    Diego

    ResponderEliminar